Učinkovitost in učinki pouka na daljavo v Sloveniji v času epidemije Covid-19 skozi oči skrbnikov otrok
DOI:
https://doi.org/10.37886/ip.2023.010Ključne besede:
distance learning, pedagogical process, working from home, Covid-19, closure of schools and kindergartens, custodianPovzetek
Ozadje in izvirnost: Osnovni namen raziskave je ugotoviti kakšna je bila ocena anketiranih skrbnikov zadovoljstva s potekom pouka na daljavo ter možnosti usklajevanja delovnih obveznosti, obveznosti doma ter sodelovanja anketiranih skrbnikov otrok pri pouku na daljavo. Ravno tako je bil naš cilj ugotoviti ali se oceni razlikujeta glede na nekaj izbranih dejavnikov. Raziskava je bila izvedena med potekom unikatne situacije sistemskega zaprtja vzgojno izobraževalnih ustanov, ki se je pojavila prvič v takšnem obsegu in na tak način. V času izvajanja raziskave in priprave članka nismo zaznali raziskave, ki obravnavala navedeni raziskovalni problem v istem času in z zornega kota učinka sodelovanja skrbnikov otrok v izvajanju pedagoškega procesa.
Metoda: Raziskava je bila izvedena v dveh daljših valovih zaprtja šol v Sloveniji in izvajanja pouka na daljavo z izvedbo spletnega anketiranja skrbnikov otrok, ki so se šolali na daljavo. Končna oblika vprašalnika je bila usklajena 2 predstavnikoma kadrovske in 2 predstavnikoma pedagoške stroke z več kot 10 leti izkušenj. Pri analizi smo uporabili metode univariatne statistične analize in opisnih statistik (frekvenčne porazdelitve, srednje vrednosti, asimetrija, sploščenost) ter nekaterih metod bivariatne statistične analize (t-test, Pearsonov koeficient).
Rezultati: Respondenti so bolje ocenili potek pouka na daljavo in/ali možnosti za usklajevanje obveznosti s poukom na daljavo z drugimi obveznostmi predvsem, če respondent/skrbnik ni tisti, na katerega je preložena odgovornost za izvedbo pedagoškega procesa (razlaga snovi, pojasnjevanje, kaj je potrebno narediti pri nalogi, pomoč pri izdelavi izdelka idr.) in če ne prihaja do sočasnih obremenitev skrbnikov otrok z delom od doma in pomočjo v pedagoškem procesu. Pri tem je pomembno tudi, da je učitelj/profesor proaktiven in zahteva povratno informacijo od otrok, če zagotovi ustrezno razlago snovi ter zagotovi, da pedagoški proces poteka na način, ki bo v čim manjši meri dodatno obremenil skrbnike.
Družba: Raziskava predstavlja pomemben doprinos na področju postavljanja izhodišč za morebitno izvajanje pouka na daljavo v prihodnje kot tudi za proučevanju učinka na skrbnike v povezavi s preobremenitvami in z vidika učinka v delovnem okolju.
Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Kot omejitev bi izpostavili predvsem značilnost realiziranega vzorca, ki ni slučajen, kar omejuje možnost posploševanja ter dejstvo, da časovnica izvedbe in trenutek, ki smo ga želeli zajeti v izvedbo raziskave nista omogočala kompleksnejšega načina testiranja vprašalnika. Možnosti za nadaljnje raziskovanje je več. Smiselno bi bilo ponoviti raziskavo in prositi skrbnike, da se s časovno distanco opredelijo do izvedbe pouka na daljavo v času zaprtja vzgojno izobraževalnih ustanov med epidemijo Covid-19. Ravno tako bi bilo koristno preveriti v kolikšni meri, na katerih področjih, za katere starostne skupine in ali sploh se izvaja izobraževanje na daljavo ali kakšen izmed njegovih segmentov tudi po odprtju družbe.
Literatura
A. Christakis, D., van Cleve, W., & F. J. Zimmerman, (2020). Estimation of US Children’s Educational Attainment and Years of Life Lost Associated With Primary School Closures During the Coronavirus Disease 2019 Pandemic. Jama Network Open, 3(11), e2028786. doi:10.1001/jamanetworkopen.2020.28786
Atesci, K., Bhagwatwar, A., Deo, T., Desouza, K. C., & Baloh, P. (2010). Business process outsourcing: A case study of Satyam Computers. International Journal of Information Management, 30(3), 277–282. doi: 10.1016/j.ijinfomgt.2010.01.009
Thorell, B. L., Skoglund, C., Gimenez de la Pena, A., Baeyenes, D., B. M. Fuermaier, A., J. Groom, M., & Christiansen, H. (2021). Parental experiences of homeschooling during the COVID 19 pandemic: diferences between seven European countries and between children with and without mental health conditions. Eur Child Adolesc Psychiatry 31, 649-661. Pridobljeno na https://link.springer.com/article/10.1007/s00787-020-01706-1
Bajec, N. (2019, april 10). Otroci in mobilni telefoni: S prednostmi prihajajo tudi nevarnosti. Računalniške novice. Pridobljeno na https://racunalniske-novice.com/otroci-na-nevarni-strani-pametnega-telefona/.
Brown, D., & Wilson, S. (2005). The Black Book of Outsourcing: How to Manage the Changes, Challenges, and Opportunities. Hoboken: John Wiley & Sons.
Bubb, S. & Jones, M.A. (2020). Learning from the COVID-19 home-schooling experience: Listening to pupils, parents/carers and teachers. Improving Schools, 23(3), 209-222. Pridobljeno na https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/1365480220958797
Calear, L. A., McCallum, S., R. Morse, A., Banfield, M., Gulliver, A., Cherbuin,… J. Batterham, P. 2022. Public Health 22:119. Pridobljeno na https://link.springer.com/article/10.1186/s12889-022-12532-2
Camacho-Zuniga, C., Pego, L., Escamilla, & J., Hosseini, S. (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on students’ feelings at high school, undergraduate, and postgraduate levels. Heliyon, 7(3):e06465. Pridobljeno na https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844021005703
Chaturvedi, K., Vishwakarma, K. D., & Singh, N. (2021). COVID-19 and its impact on education, social life and mental health of students: A survey. Children and Youth Services Review 121 (2021) 105866.. Pridobljeno na https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S019074092032288X
Chung, H., Birkett, H., Forbes, S., & Seo, H. (2020). Working From Home And The Division Of Housework And Childcare Among Dual Earner Couples During The Pandemic In The Uk. SocArXiv, Splet. Pridobljeno na https://osf.io/preprints/socarxiv/4esf7/
Croatian Dejan Nemcic The Best Geography Teacher In The World. (b. d.). Pridobljeno na https://www.total-croatia-news.com/made-in-croatia/47609-dejan-nemcic
doi: 10.1056/NEJMms2024920
Douglas, M., V. Katikireddi, S., Taulbut, M., & McKee, M. (2020). Mitigating the wider health effects of covid-19 pandemic response. BMJ 2020;369:M1557. Pridobljeno na https://www.bmj.com/content/369/bmj.m1557.abstract
E. Goldberg, A., McCormick, N., & Virgnia, H. (2020). Parenting in a Pandemic: Work–Family Arrangements, Well-Being, and Intimate Relationships Among Adoptive Parents. Family Relations 70(1), 7-25. doi:10.1111/fare.12528
Hoffmann, S. (2003). America Goes Backward. The New York Review of Books, 50(10). Pridobljeno na http://www.nybooks.com/articles/16350
Imran, N., Zeshan, M., & Pervaiz, Z. (2020). Mental health considerations for children & adolescents in COVID-19 Pandemic. Pak J Med Sci. 2020;36. Pridobljeno na https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7306970/
J. Lee, S., P. Ward, K., D. Chang, O., & M. Downing, K. (2021). Parenting activities and the transition to home-based education during the COVID-19 pandemic☆. Children and Youth Services Review, 122, 105585. Pridobljeno na https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0190740920320089
Petts, J. R., Carlson, L. D., & Repin,R. J. (2020). A gendered pandemic: Childcare, homeschooling, and parents' employment during COVID‐19. Gender Work Organ. 28(S2), 515-534. Pridobljeno na https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/gwao.12614
Križaj, M., Pristavec Đogić, M., & Eror, A. (2021). Šolanje v času COVID-19: Primerjalni pregled (PP). Raziskovalno-dokumentacijski sektor Državnega zbora. Pridobljeno na https://fotogalerija.dz-rs.si/datoteke/Publikacije/Zborniki_RN/2021/Solanje_v_casu_COVID-19.pdf
Laranjeira, C., Anjos Dixe, M., Valentim, O., Charepe, Z., & Querido, A. (2022). Mental Health and Psychological Impact during COVID-19 Pandemic: An Online Survey of Portuguese Higher Education Students. International Journal of Environmental Research and Public Health 19,337, 1-15. Pridobljeno na https://www.mdpi.com/1660-4601/19/1/337
Levinson, M., Phil, D., Cevik, M., M.D., & Lipsitch, M. (2020). Reopening Primary Schools during the Pandemic. New England Journal of Medicine, 383, 10, 981-985.
Logaj, V, (ur.). (2021). Šolsko leto 2021/22 v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s covidom-19: Modeli in priporočila. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
M. Reimers, F (2022). Primary and Secondary Education During Covid-19 Disruptions to Educational Opportunity During a Pandemic. OAPEN Foundation
Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, ... Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus pandemic (COVID-19): A review. International Journal of Surgery, 78, 185-193. Pridobljeno na: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1743919120303162?via%3Dihub
Onyema, E. M., Eucheria, N. C., Obafemi, A. F., Sen, S., Antonye G, F., Sharma, A., & Alsayed, A. O.). (2020). Impact of Coronavirus Pandemic on Education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121. Pridobljeno na https://pdfs.semanticscholar.org/25a7/a1a86bc84a0cae928b005dee64f3c8c8aeb3.pdf
Patrick W., S., Henkhaus E., L., Zickafoose S., J., Lovell, K., Halvorson, A., Loch,… M., Davis M., (2020). Well-being of Parents and Children During the COVID-19 Pandemic: A National Survey. American Academy of Pediatrics, 146(4), 1-8. Pridobljeno na https://publications.aap.org/pediatrics/article/146/4/e2020016824/79686/Well-being-of-Parents-and-Children-During-the
Real Academia Española. (2001). Diccionario de la lengua española [Slovar španskega jezika] (22. izd.). Madrid, Španija.
Rupnik V., T., Slivar, B., Kustec, S., & Logaj, V. (2020). Izobraževanje na daljavo v času epidemije Covid-19 v Sloveniji. Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno na https://www.zrss.si/novice/izobrazevanje-na-daljavo-v-casu-epidemije-covid-19-v-sloveniji/
Sarkadi, B., Vintila, M, Ph., D., Department of Psychology, & West University of Timisoara. (2021). Home education impact on family life during the covid -19 pandemic. Journal Plus Education, 29(2),235-255. Pridobljeno na https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/1664/1687
Schmidt, A., C. Kramer, A., Brose, A., Schmiedek, F., & B. Neubauer, A. (2020). Homeschooling and Affective Well-Being of Parents and Children During the COVID-19 Pandemic: A Daily Diary Study. OSFHOME. Pridobljeno na https://osf.io/ugkj2/
SURS. (2023). Število posameznikov po letu, namenu uporabe mobilnega telefona, starostnemu razredu in spolu. Pridobljeno na https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/Data/2979505S.px/table/tableViewLayout2/.
Thorell, L. B., Skoglund, C. B., de la Peña, A. G., Baeyens, D., Fuermaier, A., Ženin, M., ... Christiansen, H.). 2020. Psychosocial effects of homeschooling during the COVID-19 pandemic: Differences between seven European countries and between children with and without mental health conditions. PsyArXiv. Pridobljeno na https://psyarxiv.com/68pfx/
Weaver, J. L. & Swank, J. M. (2020). Parents’ Lived Experiences With the COVID-19 Pandemic. The Family Journal, 29(2), 136-142.. Pridobljeno na https://journals.sagepub.com/doi/epub/10.1177/1066480720969194
Yildirim, T. M. & Eslen-Ziya, H. (2020). The differential impact of COVID-19 on the work conditions of women and men academics during the lockdown. Gender Work Organ, 28(S1), 234-249. doi: 10.1111/gwao.12529
Dodatne datoteke
Objavljeno
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2023 Marija Paladin, Mateja Klarić
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi 4.0 mednarodno licenco.