Orodja vizualnega trženja v živilskih trgovinah v Sloveniji v praksi

Avtorji

  • Ekaterina Kuznetsova

DOI:

https://doi.org/10.37886/ip.2025.004

Ključne besede:

vizualno trženje, postavitev trgovine, razporejanje produktov, upravljanje nakupovanja, impulzivno nakupovanje

Povzetek

Raziskovalno vprašanje (RV): Razporeditev produktov v trgovinah naj bi doprinašala k boljši prodaji. V članku želimo preveriti ali so tovrstne metode spodbujanja prodaje uporabljene v izbranih slovenskih živilskih trgovinah.

Namen: Članek poskuša prikazati na dveh primerih prisotnost vizualnega trženja v slovenskih živilskih trgovinah.

Metoda: Na osnovi pregleda literature je bil izveden eksperiment z opazovanjem v dveh izbranih živilskih trgovinah.

Rezultati: Vizualno trženje kot metoda je psihološki trik , ki računa na impulzivnost posameznikov z namenom povečanja obsega profita. Testiranje prisotnosti tovrstnih trikov v izbranih primerih kaže na prisotnost tovrstnih praks tudi v Slovenskih živilskih trgovinah, čeprav se ne izvajajo konsistentno.

Organizacija: Raziskovalni rezultati lahko doprinašajo k organizacijski ozaveščenosti o potencialni nedoslednosti pri izvajanju trženjskih strategij.

Družba: Članek potencialno dviguje zavest o prodajnih strategijah, ki jih uporabljajo trgovine kar naj bi posledično pripeljalo do bolj ozaveščenega kupovanja.

Originalnost: Članek doprinaša na področju študij z opazovanjem na opredeljenem področju in lahko služi kot pilotna študija za potrebe nadaljnjega raziskovanja.

Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Empirični del je bil izveden zgolj v dveh primerih, kar dela rezultate zgolj demonstrativne ne pa definitivne. Pristop bi bilo v nadaljevanju potrebno testirati na večjem vzorcu.

Literatura

Abratt, R., Goodey, S.D. (1990). Unplanned buying and in‐store stimuli in supermarkets. Managerial and decision economics. 11(2), 111-121.

American Marketing Association (2018)

Brineva D., Kozir M., Danilevskaja E. (2021). The role of visual merchandising in modern business. The future is us. Young Scientists views on innovative development of society. Kursk: Southwester state University.

Chen, M., Burke, R.R., Hui, S.K., Leykin, A., (2021). Understanding lateral and vertical biases in consumer attention: An in-store ambulatory eye-tracking study. Journal of Marketing Research, 58(6), 1120-1141.

Ebster, C., Garaus, M. (2011). Store Design and Visual Merchandising: Creating Store Space That Encourages buying. New York, Business Expert Press, LLC.

Drèze, X., Hoch, S.J., Purk, M.E., (1994). Shelf management and space elasticity. Journal of Retailing. 70(4), 301-326.

Dziamski, G., (2011). The place of art. Where? In a supermarket. Art Inquiry. 2011(13), 147-157.

Fachri, H., Farhan, M., (2023). Relationship among Store Atmosphere, Products, Prices and Repurchase Intentions: the intervening role of Customer Satisfaction. Journal of Advanced Research in Economics and Administrative Sciences. 4(2), 26-41.

Franjković, J, Botkuljak, M., Dujak, D., (2022). The influence of key factors of visual merchandising on impulsive buying. LogForum. 18(3), 297-307.

Groeppel-Klein, A., Bartmann, B., (2008). Anti-clockwise or clockwise? The impact of store layout on the process of orientation in a discount store. European Advances in Consumer Research, 8, 415-416.

Guzulevich, N., (2010). Merchandising Tricks. An effective trick for traders and suppliers. Sanct – Peterburg: Piter.

Jelani, F., Nailini, A. Faizah, M., Jelani S., (2022). Investigating the influence of visual merchandising elements on consumers buying behaviour in apparel retail stores. Journal Al-Sirat. 21(1), 1-22.

Kamaşak, R., (2008). The impact of shelf levels on product sale. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 17(2), 219-230.

Kiselev, V.M., Paramonova, T.N., Syaglova, Y.V. (2007). Visual Merchandising: Theory and Practice of Visual Communications in Distribution Channels, Kemerovo: Russian State Trade-economic University.

Köseoğlu, N., (2022). Studying The Stimulating Role of Visual Merchandising and Store Indoor Atmosphere on Customers Shopping Behavior: Case Of Clothing Stores (Master's thesis, Eastern Mediterranean University (EMU)-Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)).

Naumova, L.A, Sboeva, I.A. (2014). Merchandising of grocery stores sales. Innovative technologies of management and law. 1(8), 13-22.

Solovyova, S.M., Boldyreva, K.V. (2017). Zoning and planograms as merchandising tools for a retail enterprise. Bulletin of the Khabarovsk State Institute, 2017(4-5), 90-91.

Štulec, I., Petljak, K. and Kukor, A., (2021). The role of store layout and visual merchandising in food retailing. European Journal of Economics and Business Studies. 2(1), 139 - 152.

Varghese, S., (2021). The Juxtapose of Placement in Retail Outlet-Impact Over Instore Behaviour. BULMIM Journal of Management and Research. 6(2), 39-43.

Dodatne datoteke

Objavljeno

2025-05-28

Številka

Rubrike

Izvirni znanstveni članek