Ključne veščine pogajanj strokovnjakov iz različnih področij

Avtorji

  • Sabina Osmičević
  • Maja Meško Univerza na Primorskem, Fakulteta za management

Ključne besede:

pogajanja, pogajalske spretnosti, teorija pogajanj, življenjske izkušnje, ključne spretnosti

Povzetek

Raziskovalno vprašanje (RV): Katere so ključne spretnosti na področju pogajanj, ki jih uporabljajo strokovnjaki z različnih področij?

Namen: Ta članek se osredotoča na pogajanja in skupne pogajalske veščine, ki jih uporabljajo strokovnjaki iz različnih področjih delovanja.

Metoda: Za namene raziskave smo uporabili kvalitativno paradigmo. Anketirali smo 18 strokovnjakov iz različnih delovnih področij, da bi videli, kako poteka njihov pogajalski postopek v vsakdanjem življenju. Analizirali smo transkripte intervjujev s pomočjo programa za avtomatsko analizo vsebine, s programom z imenom Leximancer.

Rezultati:. Udeleženci so navedli posebne pogajalske veščine, ki so univerzalne, ki jih lahko uporabljate vsakodnevno, ne glede na poklic. To so opredeljeni in jasni cilji, dobra priprava, kjer je pomembno preveriti stranko, graditi zaupanje in iskati rezultat pogajanj, ki prinese izid zmaga/zmaga.

Organizacija: Svet se spreminja in v vsakem poklicu so pogajalske spretnosti pomemben del našega vsakodnevnega dela. Nekateri ljudje so vešči v pogajanjih in imajo pogajanja tako rekoč že v krvi, vendar to ne pomeni, da se pogajanj ne moremo naučiti. Menedžerji bi morali imeti dobre pogajalske sposobnosti, da bi lahko vodili organizacijo kakovostno.

Družba: Vsakodnevno komuniciramo in ves dan se pogajamo, ali se tega zavedamo ali ne. Poznavanje ključnih spretnosti pogajanj izboljša veščine pogajanj.

Originalnost: Raziskava ugotavlja ključne spretnosti pogajanj, ki so značilne za več vrst strokovnjakov.

Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Omejitev, ki se pojavi pri kvalitativnem raziskovanju in je tudi omejitev naše raziskave, težava posploševanja podatkov, kar pomeni, da podatke ne moremo posploševati na celotno populacijo. Za nadaljnje raziskovanje predlagamo uporabo kvantitativne metodologije. Prav tako bi bilo smiselno predstaviti dobre prakse pogajan pri različnih poklicih.

Dodatne datoteke

Objavljeno

2021-03-24

Številka

Rubrike

Izvirni znanstveni članek