Motivacijski vidiki participacije v izobraževanju odraslih

Avtorji

  • Ines Mihalj

Ključne besede:

formalno izobraževanje, neformalno izobraževanje, izobraževanje odraslih, motivacija, raziskave

Povzetek

Namen raziskave: Namen tega članka je pojasniti motivacijske dejavnike vključevanja v programe izobraževanja odraslih. Motivacija namreč igra pomembno vlogo za izobraževanje odraslih, posebno z vidika motivacijske povezanosti z vsebino študija. To pa rezultira v doseganju cilje ter osvojitvi znanja na višjem nivoju.

Metode raziskovanja: Članek je osnovan na fokusirani sintezi ter podatkih hrvaškega statističnega urada in hrvaške agencije za poklicno usposabljanje in izobraževanje odraslih.

Rezultati: Rezultati raziskave na podatkih iz 2016 in 2017, kažejo da so poleg formalnega izobraževanja vedno bolj pomembne neformalne oblike izobraževanja, ter da pomembno prispevajo k osebnemu razvoju in rasti in krepitvi drugih kompetenc. Nadalje raziskava kaže da je največji motiv za vstop v programe izobraževanja odraslih v želji po intelektualni rasti, izpopolnjevanju potrebnih spretnosti, kariernem razvoju in povečevanju zaposljivosti.

Organizacija: Podatki lahko služijo kot osnova vladnim institucijam za razvoj strategij in zakonodaje na področju izobraževanja odraslih. Hkrati pa lahko pripomorejo institucijam, ki se ukvarjajo z izobraževanjem odraslih pri razvoju ustreznih vsebin.

Izvirnost/ nadaljnje raziskovanje: Raziskovalni rezultati razkrivajo kateri izobraževalni programi so bolj zaželeni med odraslimi ter kakšna je njihova motivacija za udeležbo. Ugotovitve so pomembne za nadaljnje raziskovanje na področju izobraževanja odraslih, predvsem z vidika življenja v nestabilnem okolju, kjer je izobrazba ključnega pomena za razvoj in osnovni kapital moderne družbe. Vseživljenjsko izobraževanje in učenje sta življenjska stila prihodnosti. Osebni razvoj, družbeni položaj in razvoj družbe so odvisni od tega. Investicija v izobraževanje, predvsem v vseživljenjsko učenje je investicija, ki se bo vedno znova obrestovala.

Dodatne datoteke

Objavljeno

2021-04-23

Številka

Rubrike

Izvirni znanstveni članek