Objektivni postopek segmentacije dobaviteljev ali blagovnih skupin v Kraljičevo matriko
Ključne besede:
strategija, nabavna funkcija, Kraljičeva matrika, segmentacija, dobavitelji, blagovna skupinaPovzetek
Ozadje in izvirnost: Dandanes nabavna funkcija uporablja metode in postopke, ki organizacijam celovito dviga konkurenčno prednost s strateško usmerjenim delovanjem. Prvi korak v procesu oblikovanja nabavne strategije je segmentacija dobaviteljev ali blagovnih skupin s pomočjo orodja Kraljičeve matrike. Ob predpostavki, da različne situacije zahtevajo različne aktivnosti ter da je postopek segmentacije dobaviteljev ali blagovne skupine subjektivno naravnan sklepamo, da rezultat posplošene segmentacije vodi k pasivnem vedenju nabavne funkcije. Iz te percepcije razvijamo znanstveno raziskovalno vprašanje: »Kakšen pa je učinkovit objektivni postopek segmentacije dobaviteljev ali blagovnih skupin«? Osnovni namen je usvojiti razumevanje Kraljičeve matrike in postopek segmentacije in pridobiti ključne usmeritve za objektiven postopek segmentacije.
Metoda: V prvem delu znanstvene raziskave bomo pregledali obstoječo literaturo na temo Kraljičeve matrike in s tem usvojili razumevanje segmentacije dobaviteljev ali nabavnih skupin. V nadaljevanju znanstvene študije bomo z intervjuvanjem izbrane stroke pridobili mnenje stroke in izvajanje Kraljičeve matrike v praksi. Sledi sklop metodologije, z uporabo kvalitativno analitičnega orodja tematskih mrež na obsegu sklopov pregledane literature in pol strukturiranega intervjuja fokusne skupine treh specialistov.
Rezultati: Rezultati prikazujejo proces razvoja tematske mreže na obsegu sklopov pregledane literature in pol strukturiranega intervjuja študije objektivnega postopka segmentacije dobaviteljev ali blagovnih skupin.
Družba: Celotna družba lahko pridobi na medsebojnem organizacijskem razumevanju, ki vključuje pojme kot so trajnost, okolje, družba, kultura in napredek. Posredni vpliv na družbo se izrazi v obliki znižanja nabavnih cen, zmanjšanja skupnih stroškov, zmanjšanja tveganja dobavne verige ali zagotavljanja povečanih inovacij iz nabavnega trga.
Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Znanstvena raziskava je omejena na navedene vire v literaturi in intervjuvancev. Nadaljevanje raziskave priporočamo v širšem zajemu obsega literature, zajemu večje in/ali homogene skupine intervjuvancu za namen strukturiranega intervjuja.
Dodatne datoteke
Objavljeno
Številka
Rubrike
Licenca
To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi 4.0 mednarodno licenco.