Priložnosti slovenskega turizma v ustvarjanju inovativnega sožitja med jedmi in vini

Avtorji

Ključne besede:

vino, jedi, kakovost, vinski turizem, gastronomija, Wine in Moderation (WIM), izobraževanje, turizem

Povzetek

Raziskovalno vprašanje (RV): Priložnost slovenskega turizma je med drugim tudi v ustvarjanju inovativnega sožitja med jedmi in vini. Zaznati je, da imajo ključni zaposleni v gostinstvu in turizmu premalo znanja iz eno-gastronomskega področja, in sicer o uporabi lokalnih, svežih in sezonskih surovin,  jedi in vin v gostinsko turističnih obratih ter o svetovanju in postrežbi jedi in vin. Potrebno bi bilo, da ima vsak gostinski obrat strokovno usposobljenega vinskega svetovalca - sommelierja. V prispevku raziskujemo, kakšno je osnovno poznavanje tipičnih vin, jedi in sožitja med jedmi in vini med gostinsko turističnimi delavci v prostoru Dolenjske in Bele krajine ter promociji in trženju vin.

Namen: Namen raziskave je bil ugotoviti realno stopnjo eno-gastronomskega znanja gostinskih in turističnih delavcev v prostoru Dolenjske in Bele krajine ter podati primerjalno analizo in priložnosti na podlagi raziskave Visoke vinarske šole  Geisenheim v Nemčiji (Tafel idr., 2018).

Metoda: Na osnovi preučene literature in strokovnega znanja iz področja eno-gastronomije je bilo z anketnimi vprašalniki zaprtega tipa izvedeno anonimno terensko anketiranje gostinskih in turističnih delavcev, saj ocenjujemo, da je anketiranje na kraju samem verodostojna osnova za pridobitev podatkov in predstavitev rezultatov. Pri obdelavi podatkov je bila uporabljena frekvenčna statistika (Tabela 1 in Tabela 2) ter HI-kvadrat test (Tabela 3).

Rezultati: Rezultati raziskave so presenetili v negativnem smislu, saj navajajo k nezadostnemu poznavanju področja sožitja jedi in vin ključnih zaposlenih na področju gostinstva in turizma, zato kličejo k ukrepanju.

Organizacija: Ocenjujemo, da si menedžerji v gostinsko turističnih objektih želijo takšnih raziskav, predvsem zaradi kakovostnejšega načrtovanja zaposlenih, ustvarjanja inovativne ponudbe, delovnih procesov in odločanja.

Družba: Več eno-gastronomskega znanja ključnih gostinskih in turističnih delavcev prispeva k večji ozaveščenosti gostov, s tem pa tudi k bolj zdravi, lokalni in sezonski ponudbi hrane in vina, kar prispeva k dobremu počutju ljudi, trajnostnemu razvoju stroke ter priložnosti razvoja slovenskega turizma.

Originalnost: Po analizi raziskave iz področja sožitja jedi in vin med gostinsko turističnimi delavci v prostoru Dolenjske in Bele krajine menimo, da je lahko ta raziskava zgled za preučevanje tega strokovnega področja tudi v drugih slovenskih turističnih prostorih.

Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Ocenjujemo, da bi bilo potrebno več sredstev iz področja promocije turizma nameniti raziskavam v raznih kategorijah gostinskih obratov, in sicer restavracij, hotelov, turističnih kmetij, zidanic in v drugih gostinsko - turističnih objektih s ponudbo jedi in vin, saj lahko rezultati pokažejo, kakšna naj bo eno-gastronomska ponudba, ki jo lahko Slovenija promovira in kaj je potrebno vložiti za pridobitev kakovostnih znanj zaposlenih na tem področju.

Dodatne datoteke

Objavljeno

2021-04-23

Številka

Rubrike

Izvirni znanstveni članek